مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-06اقتصادي

تاثیر تالاب ها بر افزایش میزان بارندگی محلی


عضو هیات علمی گروه مهندسی محیط زیست دانشگاه شهرکرد در خصوص نقش تالاب ها در کاهش خشکسالی، گفت: تالاب ها موجب حفظ آب و هوای محلی و بازگشت رطوبت به اتمسفر پیرامون می شوند، - قطعا با نابودی تالاب ها، میزان بارندگی های محلی کاهش پیدا کرده و بر فعالیت های جوامع محلی نیز تاثیر منفی می گذارد.

رسول زمانی احمدمحمودی در گفت وگو با ایسنا درخصوص فواید تالاب ها، اظهار کرد: این مکان ها، منبع تولید فرآورده های طبیعی و منابع آبزی پروری هستند، به طوری که دو سوم از ماهیانی که مورد استفاده انسان قرار می گیرند در مرحله ای از زندگی خود به تالاب ها وابسته هستند.

عضو هیات علمی گروه مهندسی محیط زیست دانشگاه شهرکرد افزود: تالاب ها، زیستگاه غنی از مواد غذایی هستند و برای تخم ریزی و پرورش ماهیان، مکان های مناسبی به حساب می آیند، همچنین این مکان ‎ ها، منابع کشاورزی بوده و بسیاری از تالاب ها بدون اینکه به اراضی زراعی تبدیل شوند از توان تولیدی مطلوبی برای فرآورده های زراعی در حاشیه خود برخوردار هستند، البته برای کشت و زرع باید حریم تالاب رعایت شود و در نزدیکی تالاب، کشت محصولات مختلف انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه تالاب ها منابع علوفه هستند، ادامه داد: این مکان ها برای جامعه دامدار پیرامون خود نقشی مرتع را دارند، از جنبه های دیگر تالاب ها می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تالاب ها بر افزایش میزان بارندگی محلی

تاثیر تالاب ها بر افزایش میزان بارندگی محلی