مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 07:202021-11-06بين الملل

مسکو در نگرانی ها پیرامون «آکوس» سهیم است


دولت روسیه می گوید با چین و آ سه آن درباره ابراز نگرانی بابت پیمان تسلیحاتی آکوس هم عقیده است و فقط گذر زمان می تواند انگیزه استرالیا، آمریکا و انگلیس را برملا کند.

- به نقل از اسپوتنیک، آندری بلوسوف نماینده روسیه در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل، می گوید که مسکو در دغدغه های چین و اعضای آ سه آن پیرامون پیمان امنیتی آکوس و اینکه می تواند تهدیدی برای امنیت منطقه باشد؛ سهیم است.

وی در توضیح این مسئله افزود: برای مثال، اندونزی و مالزی می گویند اجرای چنین ابتکار عملی می تواند به خطر رقابت تسلیحاتی در سطح منطقه منجر شود.

بلوسوف ادامه داد: به زمان و اطلاعات نیاز داریم تا پی ببریم آمریکا، استرالیا و انگلیس چه روشی را برای اجرای این پیمان در پیش می گیرند.

فقط بعد از دریافت اطلاعات کامل در این زمینه است که می توانیم تأثیر این پیمان را بر امنیت منطقه، رژیم منع اشاعه و تعهدات هر سه کشور در چارچوب توافق های بین المللی، محاسبه کنیم.

پیشتر نیز گریگوری ماشکوف از مقامات وزارت خارجه روسیه گفته بود که ایجاد اتحادهای راهبردی و استراتژیک مشابه پیمان تسلیحاتی آکوس (AUKUS) با پاسخ کشورهای منطقه مواجه خواهد شد و هر یک از این کشورها در مورد واکنش (مقتضی) خود تصمیم خواهند گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو در نگرانی ها پیرامون «آکوس» سهیم است

مسکو در نگرانی ها پیرامون «آکوس» سهیم است