مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-06سياسي

کرمی: مداحی استودیویی تا جایی که وهن سیدالشهدا نباشد، ایرادی ندارد


تمام آثاری که هم اکنون در ساحت مداحی وجود دارد، چه استودیویی و چه سنتی در صورتی منع شرعی دارد که وهن تشکیلات سیدالشهدا(ع) باشد، - حجت الاسلام مصطفی کرمی، سخنران مذهبی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس در خصوص برخی از آثار مداحان در قالب رسانه های نوین که با عنوان مداحی استودیویی شناخته می شود، اظهار داشت: در این خصوص نباید خیلی افراطی وارد شد، دستگاه سیدالشهدا(ع) یک دستگاه بسیار متنوعی است و یک ساحتِ رنگی و پرزاویه است.

مداحی استودیویی تاجایی که وهن سیدالشهدا نباشد، ایرادی ندارد وی افزود: تمام آثاری که هم اکنون در ساحت مداحی وجود دارد، چه استودیویی و چه سنتی در صورتی منع شرعی دارد که وهن تشکیلات سیدالشهدا(ع) و مخالف غرض باشد، واِلا در غیر این صورت، منعی ندارد که ذائقه توده جوان را هم اشباع کنند.

کرمی با اشاره به اینکه با بیان اینکه این آثار آسیب ایدئولوژیک نباید ایجاد کند، تصریح کرد: مداحی استودیویی یا سبک شور در همین طیف است.

همانطور که ما عزاداری سنتی لازم داریم، عزاداری های سبک جدید امروز هم بخشی از اقتضائات تعزیه سیدالشهداء است و جوان ها با آن ارتباط برقرار می کنند.

هدف و غرض در مداحی، تحریک عواطف است این سخنران مذهبی با بیان اینکه در مداحی هدف و غرض تحریک عواطف است، گفت: مداحی غیر از منبر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمی: مداحی استودیویی تا جایی که وهن سیدالشهدا نباشد، ایرادی ندارد

کرمی: مداحی استودیویی تا جایی که وهن سیدالشهدا نباشد، ایرادی ندارد