مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 06:102021-11-06پزشكي

فقط 4.5 ساعت برای نجات از سکته فرصت دارید!


یک متخصص مغز و اعصاب زمان لازم برای درمان بیماران سکته مغزی و نجات آنها از عوارض سکته را 4.

5 ساعت اعلام کرد.

- لیلا افشار هزارخانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سکته مغزی به دنبال هرگونه گرفتگی و انسداد رگ های مغزی بروز می کند، گفت: اگرهر رگی در مغز به هر علت دچار گرفتگی شود، خونرسانی به بخشی از مغز مختل شده و در پی آن فرد دچار سکته مغزی می شود.

وی افزود: این انسداد به دلیل ایجاد لخته است که یا در جداره رگ ها به دلیل فشار خون بالا ایجاد می شود، یا لخته ای است که از سمت قلب پرتاب شده و با رسیدن به رگ های باریک موجب انسداد آنها می شود.

هزارخانی با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز سکته موثر است، کم تحرکی، فشار خون، دیابت، سن بالا، چاقی و مصرف بیش از حد نمک را از جمله این عوامل عنوان کرد.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه با بیان اینکه شیوع سکته مغزی در زنان ایرانی بیش از مردان است، گفت: هنوز تحقیقی در خصوص چرایی این مسئله و علت یابی آن صورت نگرفته است.

هزارخانی در ادامه در تشریح علائم سکته مغزی گفت: شایع ترین این علائم بی حسی در یک طرف بدن است و دربرخی موارد نادر بی حسی در هر دو دست و هر دو پا هم مشاهده شده است.

وی افزود: علاوه بر این اختلال در تکلم، سرگیجه همراه با بی حسی در یک نیمه بدن، فلج صورت، کاهش ناگهانی دید یا دوبینی و کاهش سطح هو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 4.5 ساعت برای نجات از سکته فرصت دارید!

فقط 4.5 ساعت برای نجات از سکته فرصت دارید!