مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 05:452021-11-06اقتصادي

افزایش 50 درصدی قیمت میوه های پاییزی و کاهش قدرت خرید مردم


رییس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان از افزایش 50 تا 60درصدی میوه های نوبرانه و پاییزی به نسبت سال گذشته خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان از افزایش 50 تا 60درصدی میوه های نوبرانه و پاییزی به نسبت سال گذشته خبر داد.

رضا البرزی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: میوه های نوبرانه و پاییزی نسبت به سال گذشته دارای 50تا 60درصد افزایش قیمت بوده که با توجه به افزایش ورود تدریجی میوه های پاییزی به میدان بار انتظار می رود که به تدریج شاهد کاهش قیمت میوه های فصل باشیم.

وی افزایش هزینه های جانبی چون حمل ونقل، دستمزد کارگر، بسته بندی، چندین برابر شدن قیمت سبد میوه را از جمله مهمترین دلایل افزایش نرخ میوه پاییزه در بازار برشمرد و افزود: گرانی میوه دست خرده فروشان میوه نبوده و قیمت میوه همراه با عرضه و تقاضا در میدان بار مشخص می شود.

البرزی با اشاره به کاهش و کمتر شدن قدرت خرید مردم در خریداری میوه تصریح کرد: در حال حاضر بازار در زمینه میوه پاییزه و عرضه آن دارای کمبود نبوده و به دلیل افزایش قیمت میوه قدرت خرید مردم در خریداری میوه کمتر شده است.

وی همچنین با بیان اینکه با افزایش قیمت میوه میزان فروش خرده فروشان میوه هم کمتر شده و درآمد آنان نیز کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: به خرده فروشان میوه هم درصدی سود اعلام شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50 درصدی قیمت میوه های پاییزی و کاهش قدرت خرید مردم

افزایش 50 درصدی قیمت میوه های پاییزی و کاهش قدرت خرید مردم