مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 04:302021-11-06اجتماعي

داراب مقصدی ارزشمند برای گردشگران تاریخ


داراب، یکی از مقاصد مهم گردشگرانی است که به دنبال دیدن آثار و بناها و بقایایی از قرون و اعصار گذشته هستند؛ شهری که از دوران هخامنشیان تا عصر اسلامی، - رونقی شایسته داشته و مرکزی مهم به شمار می رفته است.

داراب، یکی از شهرستان های شرقی استان فارس، منطقه ای با تنوع اقلیم، روزهای تاریخی را در حافظه خود ثبت و ضبط دارد، منطقه ای که زمانی مرکز ثقل تبادلات تجاری و رونق اقتصادی و تعاملات اجتماعی و فرهنگی محسوب می شده و بزرگانی را به خود دیده است.

محمد جواد مهاجر تاریخ شناس دارابی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با این شهر و جاذبه هایش گفت: داراب در واقع معرف حکومت هخامنش و مظهر زایش ساسانیان است.

داراب یا دارابگرد کهن اولین شهر هخامنشی و اولین شهر مدور ایران و جهان محسوب می شود.

مهاجر اضافه کرد: این شهر مهم توسط دارابشاه اساطیری که آن را مشابه داریوش هخامنشی می دانند، فرماندهی و اداره می شده و حکومت مستقلی از هخامنشیان داشته است.

این استاد تاریخ دانشگاه، خاطرنشان کرد: آخرین پادشاه حاکم در دارابگرد حاکم پیری بوده که مسئولیت بزرگ کردن اردشیر شاه بابکان را نیز بر عهده داشته است.

مهاجر گفت: بناهای تاریخی موجود در شهرستان داراب موجب شده تا سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند اما ابعاد مهم این شهر همچنان ناشناخته مانده و شاهد ناملا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داراب مقصدی ارزشمند برای گردشگران تاریخ

داراب مقصدی ارزشمند برای گردشگران تاریخ