مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 04:102021-11-06بين الملل

شورای حقوق بشر قطعنامه پیشنهادی آمریکا، آلمان و انگلیس درباره سودان را تصویب کرد


شورای بین المللی حقوق بشر پیش نویس قطعنامه ای را درباره سودان به تصویب رساند که در آن تصرف قدرت توسط ارتش محکوم و به تشکیل یک دولت غیرنظامی انتقالی دعوت شده است.

- شورای بین المللی حقوق بشر پیش نویس قطعنامه ای را درباره سودان به تصویب رساند که در آن تصرف قدرت توسط ارتش محکوم و به تشکیل یک دولت غیرنظامی انتقالی دعوت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از آرتی، پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط ایالات متحده، انگلیس و آلمان از رهبران ارتش می خواهد که فوراً قدرت را به دولت غیرنظامی انتقالی به ریاست عبدالله حمدوک بازگردانند و گزارشگر ویژه ای را برای بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور پس از سرکوب تعیین کنند.

در این پیش نویس، اقدام ارتش سودان در بازداشت بدون اتهام حمدوک محکوم شده و اهمیت رعایت کامل حقوق بشر، آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به نظامیانی که قدرت را در سودان به دست گرفتند، یادآوری شده است.

علاه بر این از رهبران نظامی سودان و حامیان آنها خواسته شده که عقب نشینی کنند تا این کشور به مسیر حرکت به سمت اصلاحات نهادی و قانونی بازگردد.

همچنین نماینده روسیه از حمایت از این پیش نویس و رویه اعطای حق تعیین کارشناسان به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در سودان خودداری کرد و این تصمیم را مغایر با قوانین شورای حقوق بشر دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای حقوق بشر قطعنامه پیشنهادی آمریکا، آلمان و انگلیس درباره سودان را تصویب کرد

شورای حقوق بشر قطعنامه پیشنهادی آمریکا، آلمان و انگلیس درباره سودان را تصویب کرد