کنسرت های ما جای دیسکو را گرفته اند/«هنگ درام» در لابی ها بیزینسی شدیک نوازنده سازهای کوبه ای، از معروف شدن بی پایه و اساس برخی از سازها و مهجور ماندن تعدادی دیگر انتقاد کرد. - وحید اسداللهی، نوازنده سازهای کوبه ای در نوزدهمین برنامه آهنگ خانه هنرمندان ایران با موضوع تاثیر سازهای کوبه ای بر موسیقی ایران از معروف شدن بی پایه و اساس برخی از سازها و مهجور ماندن تعدادی دیگر انتقاد و بیان کرد: برخی سازهای کوبه ای مثل هنگ درام و کاخن به دنبال لابی های جهانی بیزینسی شده اند. مخاطبی که موسیقی مادری خود را نشناسد و عاشقش نشود، موسیقی سایر زبان ها را درک نخواهد کرد. چرا تنبک مهجور ماند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نوزدهمین لایو آهنگ خانه هنرمندان ایران با موضوع نقش سازهای کوبه ای بر موسیقی ایران با حضور وحید اسداللهی و حمید قنبری از نوازندگان سازهای کوبه ای و با اجرا و کارشناسی سما بابایی در صفحه اینستاگرام خانه هنرمندان ایران برگزار شد. حمید قنبری درباره کتاب تنبک نوازی به روایت امیر ناصر افتتاح بیان کرد: اولین کسی که برای ساز تنبک نت نوشته است استاد ابوالحسن صبا بوده است و نت های او قبل از کتاب آموزش تنبک استاد حسین تهرانی منتشر شده است و از سیستم یک خطی که امروز نیز متداول است، در آن استفاده شده است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |