مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 17:302021-11-04بين الملل

شرمن: آمریکا از آغاز دوباره مذاکرات وین حمایت می کند


معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش از آغاز دوباره مذاکرات هسته ای در وین حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وندی شرمن در گفتگو با شبکه خبری الجزیره افزود: ما از ایران دعوت می کنیم که به مذاکرات جدی روی بیاورد.

شرمن همچنین به روابط کشورش با قطر اشاره کرد و از دوحه به عنوان یکی از شرکای اصلی واشنگتن نام برد و گفت: ما به آغاز گفت وگوی راهبردی با قطر چشم دوخته ایم، قطر شریک محوری ما به شمار می رود.

پس از روی کار آمدن دولت دموکرات بایدن در ژانویه 2021، دیپلمات های ارشد گروه 1+4، ایران و اتحادیه اروپا از فروردین تا خرداد ماه گذشته، شش دور در پایتخت اتریش گردهم آمدند تا درباره احیای مفاد برجام گفتگو کنند.

این مذاکرات از تیرماه گذشته بدلیل تداوم بدعهدی های آمریکا درباره لغو تحریم ها و ندادن تضمین درباره نقض دوباره برجام، همزمان با تغییر دولت در ایران متوقف شد.

دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا از برجام است، به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده، اما همچنان می گوید به مسیر دیپلماسی با ایران معتقد است.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پس از 13 سال مذاکرات بین المللی فشرده، در تاریخ 23 تیرماه 1394 (14 ژوییه 2015) منعقد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرمن: آمریکا از آغاز دوباره مذاکرات وین حمایت می کند

شرمن: آمریکا از آغاز دوباره مذاکرات وین حمایت می کند