مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 17:202021-11-04بين الملل

توافق نخست وزیر برکنار شده سودان با کودتاچیان


مشاور رییس جمهوری سودان جنوبی از توافق احتمالی «عبدالله حمدوک» نخست وزیر برکنار شده با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان که رهبر کودتا در این کشور را برعهده داشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه های خبری عرب زبان منطقه، توت قلواک مشاور رییس جمهوری سودان جنوبی امروز (پنجشنبه) از برگزاری نشست احتمالی خبر داد که قرار است در آن عبدالله حمدوک نخست وزیر برکنار شده با عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و رهبر کودتا در این کشور، برای دست یابی به راه حل بحران سیاسی در سودان به توافق برسند.

وی با اشاره به اینکه در این نشست، دو طرف درباره حل بحران سیاسی در سودان بحث و تبادل نظر خواهند کرد، افزود: انتظار می رود که توافق آن ها امروز در یک خبر فوری اعلام شود.

این میانجی تاکید کرد که عبدالفتاح البرهان رهبر کودتا در سودان، با آزادی برخی از زندانیان سیاسی و برخی مقامات، در مرحله بعد موافقت کرده است.

وی این موضوع را حسن نیت و اقدامی خوب برای حرکت به مرحله بعدی در سودان توصیف کرد و افزود: این اقدام به دستیابی به ثبات از طریق گفتگو بین طرف های نظامی و غیرنظامی در کشور با هدف تفاهم مجدد کمک می کند.

قلواک با اشاره به اینکه ما درباره بازگشت به قبل از 25 اکتبر صحبت نکردیم، اما دیدگاه های نزدیکی وجود دارد، افزود: توافقنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نخست وزیر برکنار شده سودان با کودتاچیان

توافق نخست وزیر برکنار شده سودان با کودتاچیان