مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 09:102021-11-04بين الملل

پیش نویس قعطنامه درباره سودان روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل


آمریکا، انگلیس و آلمان با ارائه پیش نویس قطعنامه ای درباره سودان به شورای حقوق بشر، بازگشت فوری غیرنظامیان به قدرت پس از کودتای ارتش سودان و تعیین گزارشگری ویژه برای پیگیری وضعیت حقوق بشر در این کشور را خواستار شدند.

- آمریکا، انگلیس و آلمان با ارائه پیش نویس قطعنامه ای درباره سودان به شورای حقوق بشر، بازگشت فوری غیرنظامیان به قدرت پس از کودتای ارتش سودان و تعیین گزارشگری ویژه برای پیگیری وضعیت حقوق بشر در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سه کشور در متن پیش نویس خود کودتای ارتش سودان در 25 اکتبر را به شدت محکوم کرده و از حاکمیت سودان خواستند فورا دولت غیرنظامی انتقالی به ریاست عبدالله حمدوک را بازگرداند.

همچنین در این پیش نویس، اقدام ارتش سودان در بازداشت بدون اتهام حمدوک محکوم شده و اهمیت رعایت کامل حقوق بشر، آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به نظامیانی که قدرت را در سودان به دست گرفتند، یادآوری شد.

همچنین در پیش نویس یاد شده بر لزوم تعیین گزارشگری ویژه در سودان به مدت یک سال جهت ارائه گزارش هایی درباره شرایط حقوق بشر در این کشور و توصیه هایی برای بهبود آن، گزارش موارد نقض حقوق بشر در سودان توسط نیروهای مسلح این کشور و ارائه گزارشی شفاهی از سودان و در پنجاهمین نشست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نویس قعطنامه درباره سودان روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل

پیش نویس قعطنامه درباره سودان روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل