مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 06:102021-11-04سياسي

نوجوان 40 ساله چه ویژگی دارد؟


نوجوانی سن تقویمی نیست، سن تحولی است و ممکن است تا چهل سالگی کسی در نوجوانی مانده باشد؛ زیرا هنوز نتوانسته شخصیت و هویت خود را به درستی شکل دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، فاطمه سادات رازقی متخصص روانشناسی کودک و نوجوان در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، اظهار داشت: دوره نوجوانی برای هرکس که این مرحله را رد کرده یادآور دوره ای پر فراز و نشیب است؛ زیرا تغییرات اصلی شخصیت ما در نوجوانی رقم خورده است.

رازقی ادامه داد: نوجوانی دوره فشار و گذار و سال هایی پر استرس برای انسان است که هم خود نوجوان و هم والدین را درگیر چالش های خود می کند.

وی تصریح کرد: دوره نوجوانی دوره ای است که فرد نه آرامش و بیخیالی کودکی را دارد نه فهم و انسجام ذهنی بزرگسالی را و به خاطر همین دچار سردرگمی های شدید می شود که فرد را آشفته و اخلاق او را تحت تاثیر قرار می دهد.

این روانشناس افزود: در این دوره رشد اخلاقی، جسمی، فردی، اجتماعی، جنسی و ذهنی فرد به صورت مجزا و موازی با هم در حال رشد کردن است و در این دوره از وابستگی فرد به والدین کم می شود.

رازقی افزود: کودک از بدو تولد تا شش ماهگی خودش را جزیی از مادرش می داند و نمی تواند چیزی خارج از مادرش را برای خودش متصور شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوان 40 ساله چه ویژگی دارد؟

نوجوان 40 ساله چه ویژگی دارد؟