مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 20:452021-11-03فرهنگي

ایران صاحب «آرشیو ملّی هنر» شد


کوروش کمالی سروستانی با اشاره به نحوه شکل گیری «آرشیو ملّی هنر ایران»، درباره بخش های مختلف این مجموعه فرهنگی و هنری و همچنین بی نظیر بودن آن در سطح جهان می گوید.

- کوروش کمالی سروستانی با اشاره به نحوه شکل گیری آرشیو ملّی هنر ایران ، درباره بخش های مختلف این مجموعه فرهنگی و هنری و همچنین بی نظیر بودن آن در سطح جهان می گوید.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس و ایده پرداز طرح آرشیو ملّی هنر ایران در گفت وگو با ایسنا، درباره ایده و نحوه شکل گیری این مجموعه اظهار کرد: طرح تأسیس آرشیو ملّی هنر ایران در سال 1394 حین مطالعه درباره آرشیوهای موجود کشور شکل گرفت و پروپوزال و طرحی در راستای آن نگاشته شد.

اگرچه در ایران بخش های مختلف آرشیوی در کشور وجود دارد، اما تا پیش از راه اندازی این مجموعه، هیچ آرشیوی وجود نداشت که روی تمام شاخه های هنری ایران فعالیت کرده باشد.

البته در حوزه سینما، فیلم خانه ملّی ایران که یکی از بهترین مراکز جمع آوری فیلم است، مجموعه ای از فیلم های خوب را جمع کرده، یا در موزه موسیقی کارهای ارزشمندی در زمینه جمع آوری موسیقی ایرانی شده است، اما جایی که همه هنرها در آن گردآوری شوند، وجود نداشت.

کمالی سروستانی در ادامه افزود: چیزی که ما به آن آرشیو ملّی هنر ایران می گوییم دربرگیرنده هفت هنر و شامل موسیقی (سنتی، مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران صاحب «آرشیو ملّی هنر» شد

ایران صاحب «آرشیو ملّی هنر» شد