مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 18:502021-11-03فرهنگي

مرغ همسایه غاز است!


گویا در فرهنگ نیز مرغ همسایه غاز است، چرا که تا جزیی ترین نکات در برگزاری هالوین را از حفظیم اما به جز شب یلدا و نوروز کوچک ترین اطلاعی از جشن های اصیل و فرهیخته ایرانی نداریم و میتوان این حجم از نفوذ فرهنگ غرب در فرهنگ اصیل ایرانی را نمونه ی بارز زوال فرهنگ در یک کشور دانست.

- از حال و هوای جشن هالوین هموطنانمان که بگذریم، لازم به ذکر است در تاریخ فرهنگ ایران باستان درست مصادف با جشن های هالوین غربی در این جشن میانه پاییز وجود دارد.

این روزها صفحه اینستاگرام را که باز می کنیم با حجم زیادی از تصاویر و ویدئو هایی با محتوای هالوین مردم عادی و سلبریتی ها مواجه می شویم.

اما این موضوع زمانی تلنگر ایجاد می کند که رفته رفته این اتفاقات تبدیل به یک عرف در جامعه می شود.

جای تاسف دارد که هنرمندان این جامعه که یکی از بزرگترین بازوان فرهنگی کشور هستند هم سوار بر این موج فرهنگ عاریه ای می شوند و حتی اگر مردم هم از این قافله عقب بمانند با تحریک این افراد در خانه های شان حداقل یک کدوی خشمگین قرار می دهند.

هالووین در واقع جشن مسیحی، غربی و بیشتر سنتی است که از 31 اکتبر به مدت سه شبانه روز برگزار می شود و افراد در این جشن با چهره های عجیب و مخوف یا گریم افراد مشهور دور هم جمع می شوند و این روز را جشن می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغ همسایه غاز است!

مرغ همسایه غاز است!