مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 13:052021-11-03سياسي

معاون وزیر کشور: جهان مستعد استقبال از جهان پساآمریکا است


معاون سیاسی وزیر کشور و دبیر علمی همایش بین المللی افول آمریکا با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که آمریکایی ها جرات کنند هم انقلاب اسلامی و هم جمهوری اسلامی را به مثابه قدرت منطقه ای به رسمیت بشناسند؛ - تصریح کرد: دولت آمریکا باید بر تردیدهای خود غلبه کرده و تصمیم های سخت بگیرند و بی چون و چرا به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور و دبیر علمی همایش بین المللی افول آمریکا با رویکرد جهان پسا آمریکا که در محل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، مدافع حرم و سلامت گفت: اگر امروز امنیت وجود دارد و در این مکان گرد هم جمع شدیم، مدیون از خودگذشتگی شهدا هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور سخنان خود را با طرح این سوالات آغاز کرد که چرا امروز از جهان پسا آمریکا سخن گفته می شود؟ چرا بیست سال قبل از چنین ادبیاتی استفاده نمی شد؟ آیا واژه پساآمریکا ناظر بر افول قدرت آمریکا در عرصه بین الملل، یا عرصه داخلی خود یا هر دو است؟ رواج این واژه تا چه حد ناشی از ضعف و افول قدرت آمریکا و تا چه حد ناشی از ظهور قدرت های جدید مانند چین است؟ بحران های داخلی یا بحران کرونا یا بحران سیاسی در انتخابات ایالات متحده آمریکا یا خروج (بخوانیم اخراج)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر کشور: جهان مستعد استقبال از جهان پساآمریکا است

معاون وزیر کشور: جهان مستعد استقبال از جهان پساآمریکا است