مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:502021-11-03پزشكي

آیا ترکیب گیاهی سلاسترول در مقابله با چاقی بی ضرر است؟


دانشمندان دانشگاه ساوت وسترن تگزاس آمریکا روشی برای استفاده ایمن مزایای کاهش وزن با یک ترکیب گیاهی را شناسایی کردند که باوجود عوارض جانبی مضر آن، - پاسخ های مهمی برای توسعه درمان های چاقی دارد.

به نقل از مدیکال اکسپرس، سلاسترول که از عصاره ریشه گیاهی با گل سفید در چین به دست می آید، در سال های اخیر پس از آنکه نتایج تحقیقات نشان داد که می تواند هم از چاقی در موش ها پیشگیری و هم روند آن را معکوس کند، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

با این حال، از آنجایی که سلاسترول می تواند باعث واکنش هایی مانند فشار خون بالا و بی حالی در موش ها شود، محققان به دنبال درک نحوه عملکرد این ترکیب و استفاده از این دانش برای توسعه درمان های کاهش وزن ایمن برای افراد هستند.

دانشگاه ساوت وسترن تگزاس ممکن است بخشی از معما را در یک تحقیق جدید حل کرده باشد که نشان می دهد سلاسترول به پروتیین خاصی در نوعی از نورون نیاز دارد که بر متابولیسم تاثیر می گذارد.

دانشمندان دریافتند که می توانند با حذف این پروتیین از نورون ها، سیگنال تغذیه شده به مغز موش را مطابقت دهند و در نتیجه موش ها با وجود رژیم غذایی پرچرب، 7 درصد وزن بدن خود را در دو هفته از دست می دهند.

با این روش به نظر نمی رسد موش ها همان بیماری های جسمانی را که در تحقیقات قبلی که در آن سلاسترول تجویز شده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ترکیب گیاهی سلاسترول در مقابله با چاقی بی ضرر است؟

آیا ترکیب گیاهی سلاسترول در مقابله با چاقی بی ضرر است؟