مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 04:352021-11-03فرهنگي

کرونا ریشه موسیقی مقامی خراسان رضوی را خشکاند


در دوران کرونا برخی از بزرگان موسیقی نواحی و مقامی خراسان رضوی که سالها یا شاید قرنها طول می کشد که هنرمندی چون ایشان به جامعه پابگذارند، چهره در نقاب خاک کشیدند و جامعه هنری را بیش از پیش داغدار کردند.

- کرونا اپیدمی بحران آوری بود که به عنوان مرگ آورترین بیماری قرن ریشه درخت کهنسال بسیاری از هنرهای جمعی و قدیمی مانند موسیقی مقامی خطه خراسان رضوی را خوراند و آن را پوسیده و بی رمق کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در روزگار کرونا حال و روز موسیقی خطه خراسان که نوع نواحی یا مقامی آن مایه مباهات هنرمندان این دیار بود، خوش نیست چرا که نبود تماشاگران خوش ذوق برای تماشای هنر یا آموختن آن دیگر انگیزه ای برای هنرمندان نمی گذارد.

کرونا چون خوره به جان هنر به ویژه موسیقی افتاد، آن هم ساز و نوایی که فقط در جمع می درخشید و به خود غره می شد که روح شنوندگان و تماشاگران را در اختیار گرفته و حیاتی دوباره به آنان بخشیده است.

شیوع کرونا و توفانی که این اپیدمی جهانی به پا کرده، دنیای نوازنده و تماشاچی را به هم ریخت و ارتباط خیال انگیز و فطری بین آن دو از بین رفت و دیگر نوای هیچ سازی از هیچ محفلی به گوش نرسید.

در دوران کرونا برخی از بزرگان موسیقی نواحی و مقامی خراسان رضوی که سالها یا شاید قرنها طول می کشد که هنرمندی چون ایشان به جامعه پابگذارند، چهره در نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا ریشه موسیقی مقامی خراسان رضوی را خشکاند

کرونا ریشه موسیقی مقامی خراسان رضوی را خشکاند