مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 04:302021-11-03سياسي

درخواست «زارع پور» برای برگزاری شورای عالی فضایی


فقدان راهبرد مناسب در عرصه فناوری فضایی به واسطه عدم تشکیل شورای عالی فضایی که بالاترین نهاد سیاستگذاری این حوزه محسوب می شود، بیم از دست دادن جایگاه جهانی ایران را به واقعیت نزدیک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، جایگاه یازدهم ایران در میان کشورهای جهان از نظر دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی و رتبه اول کشورمان در منطقه از حیث دستیابی به دانش فضایی به گفته کارشناسان دیگر جایگاه محکمی نیست و به دلیل نبود سیاستگذاری و راهبرد مناسب کشورمان در کنار سرعت پرشتاب کشورها در عرصه فناوری فضایی، از دست رفتن این پیشتازی قابل تصور است.

مدتهاست که به دلیل عدم برگزاری و تشکیل جلسات شورای عالی فضایی که بالاترین نهاد سیاستگذاری در این عرصه به شمار می رود، سیاستگذاری شفاف و برنامه راهبردی مشخصی در حوزه فناوری فضایی تدوین و پیگیری نمی شود و دولت های پیشین برنامه مدون و مشخصی را برای ارتقا و یا حتی تثبیت جایگاه ایران در عرصه فناوری فضایی، پیش نبرده اند.

طبق مصوبه هیأت وزیران شورای عالی فضایی برای سیاستگذاری استفاده از فناوری های فضایی و ایجاد هماهنگی های لازم میان تمامی دستگاه های ذی ربط ، باید حداقل 2 بار در سال به ریاست رییس جمهور تشکیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست «زارع پور» برای برگزاری شورای عالی فضایی

درخواست «زارع پور» برای برگزاری شورای عالی فضایی