مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 20:152021-11-02سياسي

رونمایی از قرآن نفیس به دست خط استاد آذرنگ در حرم مطهر رضوی


قرآنی نفیس به خط استاد سیدعزیزالله آذرنگ، که توسط این هنرمند خوشنویس به موزه قرآن آستان قدس رضوی اهدا شده بود؛ در یکصد ویکمین برنامه «سه شنبه های علمی فرهنگی» سازمان کتابخانه ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، قرآنی نفیس به خط استاد سیدعزیزالله آذرنگ، که توسط این هنرمند خوشنویس به موزه قرآن پدری خود عنوان کرد و توصیه دوستان و اطرافیان خود را برای استفاده از این هنر در کتابت قرآن و نهج البلاغه موثر دانست.

وی به مدت کتابت این اثر نفیس اشاره داشت و گفت: کتابت قرآن کریم در 21 رمضان 1442 آغاز شد و پس از 10 ماه در شب میلاد امام زمان(عج) به پایان رسید.

این هنرمند اثر کتابت شده خود را در 604 برگ 15 سطری به خط نسخ عربی خوش و به سبک عثمان طه عنوان کرد که بر روی کاغذ گلاسه کتابت شده است.

آذرنگ، به همکاری سایر اعضای خانواده در تذهیب و ویرایش اثر اشاره داشت و افزود: همسرم خانم منتجی استاد و مدیر موسسه قرآنی جامعه النور اهواز ویرایش کننده صفحات کتابت شده و برادرزاده ام سیده زهرا آذرنگ و فاطمه ذبیب مذهب صفحات کتابت شده بودند.

در ادامه این مراسم سیدرضا صداقت حسینی، کارشناس نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به معرفی قدیمی ترین و ارزشمندترین نسخ خطی موجود در مرکز نسخ خطی این کتابخانه پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از قرآن نفیس به دست خط استاد آذرنگ در حرم مطهر رضوی

رونمایی از قرآن نفیس به دست خط استاد آذرنگ در حرم مطهر رضوی