مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 19:052021-11-02اقتصادي

قانون چک چه زمانی کامل اجرا می شود؟


درحالیکه قانون، وظایفی را برعهده بانک مرکزی برای اجرای کامل و دقیق قانون جدید چک در جهت سهولت مشتریان بانک ها قرار داده اما تاکنون بخش های زیادی از این قانون اجرا نشده است و رییس کل بانک مرکزی در این زمینه وعده داده تا پایان سال جاری موادی از قانون که اجرا نشده، به صورت کامل اجرا خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قانون اصلاح قانون صدور چک که در آبان ماه سال 1397 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در آذرماه همان سال به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد؛ سرانجام، اجرای آن نیز از ابتدای سال جاری آغاز شد و از این زمان به بعد تمامی چک ها برای نقل و انتقال ملزم به ثبت در سامانه صیاد شدند تا قابلیت نقد شوندگی داشته باشند.

قانون جدید ضوابط مختلف و جدیدی را برای صدور چک به همراه آورده است که گفته می شود به چک ها اعتبار می بخشد و چک های برگشتی را نیز کم می کند.

از جمله مهم ترین الزامات و ضوابط قانون جدید چک می توان به ممنوعیت صدور چک در وجه حامل، حذف پشت نویسی چک، ثبت و انتقال چک در سامانه صیاد توسط صادرکنندگان و دریافت کنندگان و .

اشاره کرد.

این قانون، وظایفی را برای بانک مرکزی، بانک های عامل، قوه قضاییه (دستگاه های تابعه نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک) و وزارت اقتصاد و امور دارایی تعین کرده که این تکالیف باید ظرف مهلت سه سال و در سه گام مشخص (آذر 98) و (آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون چک چه زمانی کامل اجرا می شود؟

قانون چک چه زمانی کامل اجرا می شود؟