مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 13:352021-11-02اقتصادي

ایران و نروژ در حوزه شیلات و کشاورزی همکاری می کنند


وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه همکاری های کشاورزی ایران و نروژ به ویژه در زمینه انتقال فناوری و توسعه سرمایه گذاری ها تاکید کرد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در دیدار با سیگو الدتومین هائوگر سفیر کشور نروژ در ایران اظهار کرد: سابقه همکاری ایران و نروژ به بیش از 90 سال می رسد که نشان دهنده عمق ارتباط دو کشور است.

وی افزود: بیشتر ارتباطات ایران و نروژ در زمینه محصولات شیلاتی است و بستر بیشتر همکاری های دو کشور در حوزه شیلات، جنگلداری و مرتعداری فراهم شده است.

ساداتی نژاد با بیان این که انتقال فناوری در حوزه های شیلاتی و پرورش ماهی در قفس می تواند یکی از زمینه های همکاری بین دو کشور باشد، ادامه داد: ایران سواحل بسیاری دارد که مستعد پرورش آبزیان است و با توجه به سوابق نروژ، از سرمایه گذاران این کشور برای سرمایه گذاری مشترک به ویژه در سواحل جنوبی ایران دعوت می کنیم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی ایران آمادگی دارد، در اولین فرصت در بحث شیلات، مرتع و جنگلداری سفری به نروژ داشته باشد و اهتمام نروژ به حفاظت از دریاها، اقیانوس ها و حفظ امنیت غذایی جهان باعث خشنودی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آمار مبادلات تجاری ایران و نروژ نشان می دهد که با وجود روابط تجاری 90 ساله، میزان مبادلات تجاری بالا نیست که یکی از دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و نروژ در حوزه شیلات و کشاورزی همکاری می کنند

ایران و نروژ در حوزه شیلات و کشاورزی همکاری می کنند