مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 11:252021-11-02دانش

دانشجویان تحصیلات تکمیلی انگیزه انجام پژوهش را ندارند


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت: نگاه پژوهشی در بین اغلب مدیران و مسئولین وجود ندارد.

- رضا میردریکوند در دومین نشست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علم و پژوهش که با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، در خصوص بررسی موانع پژوهش در استان بر اساس گام دوم انقلاب و ارائه راهکارها، با بیان اینکه پژوهش در استان دنباله روی آنچه است که در کشور انجام می شود، بیان کرد: نتیجه پژوهش بنیادی باید به جامعه برگردد و اما در پژوهش های کاربردی با مشکلاتی مواجه هستیم چرا که سفارشی شدند و داده سازی در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه البته جایگاه علمی کشور قابل قیاس با سال های گذشته نیست، افزود: متاسفانه سرقت علمی موضوعی است که حیثیت کشور را زیر سوال می برد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد عنوان کرد: تا زمانیکه مسائل کلان کشور حل نشود این قبیل مشکلات حل نخواهد شد.

میردریکوند ادامه داد: اعتبارات پژوهشی اندک است و براساس تصمیمات کارگروه پژوهشی استان بین دانشگاه ها توزیع می شود و البته در امر پژوهش باید دید پژوهشی وجود داشته باشد تا بتوان کار انجام داد.

وی با تاکید براینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی انگیزه لازم برای انجام پژوهش را ندارند، عنوان کرد: هیچ کار حساسی را نباید بدون تحقیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان تحصیلات تکمیلی انگیزه انجام پژوهش را ندارند

دانشجویان تحصیلات تکمیلی انگیزه انجام پژوهش را ندارند