مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 11:152021-11-02اقتصادي

فروش 18 هزار میلیاردی شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری


مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم از افزایش فروش شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری خبر داد و گفت: در سال گذشته میزان فروش این شرکت ها به بیش از 18 هزار میلیارد تومان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهنام طالبی در نشست روسای پارک های علم و فناوری که امروز با حضور وزیر علوم برگزار شد گفت: از مجموع 49 پارک علم و فناوری در کشور، 28 پارک منطقه ای است که در قالب 4 منطقه فناوری دسته بندی شده اند.

وی افزود: 5 پارک علم و فناوری مربوط به دستگاه های اجرایی است که مجوزشان از وزارتخانه های مرتبط صادر شده، 1 پارک خصوصی، 1 پارک وابسته به ریاست جمهری (پارک پردیس)، 3 پارک وابسته به جهاد دانشگاهی و 11 پارک علم و فناوری دانشگاهی مشغول فعالیت هستند که 9 پارک دانشگاهی با وزارت علوم مرتبط است، 1 مورد با وزارت بهداشت و 1 مورد هم وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست دفتر برنامه ریزی امور فناوری اظهار داشت: طی 2 دهه اخیر، تعداد پارک های علم و فناوری روند افزایشی داشته است و این افزایش، زمینه رشد واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان را فراهم کرده است.

وی با اشاره فعالیت 2000 شرکت دانش بنیان در سال 1399 گفت: حدود 65 هزار شاغل در واحدهای فناور کشور وجود دارد و نکته حائز اهمیت این است که مدارک تحصیلی 75 درصد این شاغلین، کارشناسی و بالاتر از کارشناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش 18 هزار میلیاردی شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری

فروش 18 هزار میلیاردی شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری