مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-02اقتصادي

تولید سوخت کشتی از زباله های پلاستیکی!


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که با استفاده از زباله های پلاستیکی می توان سوخت مورد نیاز کشتی ها را تامین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوساینتیست، کشتی هایی که تجهیزات ویژه ای دارند، می توانند به جمع آوری پلاستیک از اقیانوس بپردازند و آن را به سوختی تبدیل کنند که نه تنها انرژی لازم برای تبدیل شدن را دارد، بلکه سوخت مورد نیاز برای راندن کشتی را نیز فراهم می کند و یک عملیات پاکسازی مستقل را پدید می آورد.

سالانه 12.

7 میلیون تن پلاستیک به اقیانوس ها راه می یابد و نهایتا به ذرات کوچکی تبدیل می شود که می توانند به زنجیره غذایی وارد شوند.

فعالیت هایی که در حال حاضر برای پاکسازی صورت می گیرند، کشتی هایی را به کار می برند که پلاستیک ها را پیش از بازگشت به بندر، از مسافت هزاران کیلومتر دورتر جمع آوری می کنند تا هنگام بازگشت بتوانند زباله ها را تخلیه کنند و به سوخت گیری مجدد بپردازند.

استفاده از این روش، به زمان و سوخت فسیلی زیادی نیاز دارد.

مایکل تیمکو (Michael Timko)، پژوهشگر موسسه پلی تکنیک ووستر (WPI) آمریکا و همکارانش باور دارند که این پلاستیک ها را می توان در کشتی که در دریا شناور است، با استفاده از روش روان گرایی هیدروترمال (Hydrothermal liquefaction) به سوخت تبدیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سوخت کشتی از زباله های پلاستیکی!

تولید سوخت کشتی از زباله های پلاستیکی!