مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 08:452021-11-02اقتصادي

کوچ پاییزه عشایر فارس نیمه آبان آغاز می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد که با هدف جلوگیری از بهره برداری های غیرمجاز و تخریب مراتع و منابع ملی، کوچ پاییزه عشایر فارس از نیمه آبان ماه آغاز می شود.

- عبدالحسن صمدنژاد سه شنبه 11 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ساله عشایر در آستانه فصل سرما، به سمت مراتع قشلاقی در مناطق گرمسیر کوچ می کنند، گفت: زمان حرکت زمینی مرتعداران مستقر در مراتع ییلاقی استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که قصد ورود به مراتع قشلاقی را دارند از 10 آبان و زمان حرکت کوچ ماشینی 15 آبان ماه به بعد است.

او افزود: ورود هرگونه دام به مراتع استان از تاریخ 15 آبان تعیین شده، لذا آن دسته از مرتعداران و دامداران ساکن در مراتع ییلاقی استان که قصد عبور دام از این مراتع را دارند باید در زمان جابجایی دام تقویم زمان بندی کوچ را رعایت واز ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چرا مرتعداران کوچنده در هنگام جابجایی دام پروانه چرای معتبر(تمدید شده) مرتع قشلاقی را به همراه داشته باشند.

صمدنژاد از شرکت های باربری خواست از صدور بارنامه به مقصد استان های فارس و بوشهر تا قبل از تاریخ 15 آبان بدون مجوز حمل اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ پاییزه عشایر فارس نیمه آبان آغاز می شود

کوچ پاییزه عشایر فارس نیمه آبان آغاز می شود