مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-02اجتماعي

تلفات طاعون نشخوارکنندگان در البرز به 29 رأس رسید


تاکنون 29 رأس کل و بز به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان تلف شده و از هفته گذشته تاکنون به این تعداد اضافه نشده است.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تاکنون 29 رأس کل و بز به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان تلف شده و از هفته گذشته تاکنون به این تعداد اضافه نشده است.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت شیوع نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز، گفت: امسال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در یک منطقه طالقان شایع شد و خوشبختانه به دیگر مناطق استان سرایت نکرد.

وی افزود: این بیماری در سال های 94 و 97 هم در استان شیوع پیدا کرد که در سال 94 شاهد تلف شدن 207 رأس بودیم و در سال 97 هم 28 رأس تلفات داشتیم.

امسال هم تاکنون تلفات 29 رأس گزارش شده و از هفته گذشته تاکنون به این تعداد اضافه نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خاطرنشان کرد: این هفته گشت زنی در منطقه برای جست و جوی تلفات احتمالی جدید ادامه خواهد داشت و در صورتی که لاشه ای پیدا نشود می توان گفت که شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک به پایان رسیده است.

حکیمی در پایان با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک از دام های اهلی به حیات وحش سرایت می کند، گفت: دام های اهلی را می توان واکسینه کرد اما امکان واکسینه کردن حیات وحش وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفات طاعون نشخوارکنندگان در البرز به 29 رأس رسید

تلفات طاعون نشخوارکنندگان در البرز به 29 رأس رسید