مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-02سياسي

آخرین جزییات بهسازی باند 29 چپ مهرآباد/هدایت دقیق آب های روان باند در دستور کار


عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ایجاد لایه اساس نفوذپذیر به منظور هدایت دقیق آب های روی باند 29 چپ به سمت کانال زهکش، - حسین اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ابرپروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد بر اهمیت زهکشی در پروژه بهسازی باند 29 چپ تاکید کرد و گفت که ما همچنین درصدد اصلاح روسازی این باند هستیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر اینکه باید زهکشی این باند را به گونه ای انجام دهیم که از نفوذ آب به لایه های روسازی زیرین جلوگیری به عمل آورده و با تعبیه یک سری کانال های زهکش، آب را به نحوی هدایت کنیم که به طور سیستماتیک از باند خارج شود و به همین دلیل، یک لایه آب بندی و یک لایه نفوذپذیر را پیش بینی کردیم.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره لایه آب بند گفت: برای این کار تا عمق 39 سانتی متر عملیات تراش آسفالت و یک لایه آب بند را با استفاده از نوعی آسفالت با دانه بندی خاص ایجاد کردیم، این لایه موجب می شود آبی که از روی سطح به بدنه باند نفوذ کرده است، پایین تر نرود، بلکه به سمت کانال زهکش به صورت دقیق هدایت شود.

وی ادامه داد: در این راستا، لایه نفوذپذیر ایجاد شد که شامل یک لایه آسفالتی با دانه بندی خاص و قیر اصلاح شده رده PG70-16 است، به گونه ‍ای که می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین جزییات بهسازی باند 29 چپ مهرآباد/هدایت دقیق آب های روان باند در دستور کار

آخرین جزییات بهسازی باند 29 چپ مهرآباد/هدایت دقیق آب های روان باند در دستور کار