مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 07:152021-11-02اقتصادي

کشت نشایی گیاه خارشتر در 10 هکتار از اراضی گناباد


با توجه به خشکسالی بی سابقه در منطقه، باید به سمت و سوی کشت گیاهان سازگار با شرایط موجود برویم که به همین منظور طرح تحقیقاتی کشت نشایی گیاه خارشتر در 10 هکتار از اراضی شهرستان گناباد انجام شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: با توجه به خشکسالی بی سابقه در منطقه، باید به سمت و سوی کشت گیاهان سازگار با شرایط موجود برویم که به همین منظور طرح تحقیقاتی کشت نشایی گیاه خارشتر در 10 هکتار از اراضی شهرستان گناباد انجام شده است.

نعمت الله غفوری کاخکی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به تغییرات شدید اقلیمی و حاکمیت خشکسالی بر حوزه کشاورزی و دامپروری در چند سال اخیر، لزوم تغییر الگوی کشت، به سمت گیاهان گیاهان سازگار با شرایط خشکسالی موجود، بیش از پیش احساس می شود.

غفوری اظهار کرد: یکی از گیاهانی که با اقلیم شهرستان بسیار سازگار است و برای این منظور انتخاب شده است گیاه خارشتر است که از گیاهان کم اب طلب به شمار می رود.

وی افزود: برای اولین بار در کشور کشت نشایی گیاه خارشتر به صورت طرح تحقیقاتی با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار، جهاد کشاورزی و محیط زیست در شهرستان گناباد انجام شد که در این طرح 215 هزار نشا در سطح 10 هکتار از اراضی شهر روشناوند و منطقه پسکلوت شهرستان کاشت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت نشایی گیاه خارشتر در 10 هکتار از اراضی گناباد

کشت نشایی گیاه خارشتر در 10 هکتار از اراضی گناباد