مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 05:302021-11-02سياسي

ماسوله به عنوان «شهر کامل» ایران انتخاب شد


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ماسوله گفت: از سوی نشریه بین المللی تخصصی A2 شهر تاریخی ماسوله در کنار شوشتر و یزد به عنوان «شهر کامل» ایران انتخاب شد.

- ، محمد سنایی با اشاره به انتخاب ماسوله به عنوان شهر کامل، اظهار کرد: نخستین رویداد انتخاب شهر کامل ایران توسط نشریه بین المللی تخصصی A2 با حضور چهره های ملی و بین المللی حوزه معماری و شهرسازی در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهران برگزار شد.

وی افزود: علاوه بر شهر ماسوله شهرهای شوشتر و یزد نیز عنوان شهر کامل ایران انتخاب و معرفی شدند.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ماسوله اضافه کرد: نشریه A2 مفهوم پیشگامانه شهر کامل یا پاراگون سیتی را در قالب شورای تعامل شهری یا مرکز مطالعات توسعه شهری و زندگی متعادل معرفی می کند که هدف از آن برداشتن گام های عملی برای تحقق محیط مطلوب برای ساکنان در سراسر جهان است.

سنایی افزود: مطابق با تعریف ارائه شده، شهر کامل، شهری مدرن است که در آن گذشته و خاطرات شهر با سرزندگی و انرژی جریان حال آن پیوند خورده و در چنین شهری معماری، فضای عمومی، پایداری، عدالت اجتماعی در کنار سایر ابعاد و ویژگی های زندگی شهری دست به دست یکدیگر داده و فضایی را خلق می کنند که به تمامی مشکلات و مسائل شهر و ساکنان آن پاسخ دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسوله به عنوان «شهر کامل» ایران انتخاب شد

ماسوله به عنوان «شهر کامل» ایران انتخاب شد