مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 04:352021-11-02اقتصادي

برداشت 83 هزار تن محصول پیاز در آذربایجان شرقی


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سطح زیرکشت پیاز در استان بالغ بر 1800 هکتار است که از این میزان مساحت کشت در سالجاری مقدار 83 هزار تن محصول پیاز برداشت شده است.

- جلال رحیم زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که کاشت و برداشت پیاز به دو صورت تابستانه و پاییزه انجام می گیرد، افزود: سطح زیر کشت تابستانه پیاز استان 120 هکتار است که عمدتا در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر کشت می شود.

وی ادامه داد: میزان تولید محصول تابستانه پیاز استان نیز حدود 5000 تن است که در داخل استان مصرف می شود.

وی با بیان این که سطح زیر کشت پاییزه پیاز استان 1680 هکتار است، افزود: این مقدار عمدتا در شهرستان های عجب شیر، شبستر، بناب، ملکان، آذرشهر، اسکو و هوراند کشت می شود.

رحیم زاده بیان کرد: میزان تولید محصول پاییزه پیاز استان حدود 78 هزار تن است که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استان های همجوار نیز ارسال می شود.

وی متوسط تولید محصول پیاز در هر هکتار را 47 تن اعلام کرد و گفت: ارقام عمده مورد کشت پیاز در استان شامل زرقان، قرمز آذرشهر، النا، گلدن و ارقام محلی است.

وی به عمده مشکلات تولید محصول پیاز در استان اشاره کرد و افزود: محدودیت منابع آبی جهت کاشت پیاز به خصوص در شهرستان های حوزه دریاچه ارومیه، عدم وجود صنایع تبدیلی متناسب بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 83 هزار تن محصول پیاز در آذربایجان شرقی

برداشت 83 هزار تن محصول پیاز در آذربایجان شرقی