مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 19:302021-11-01بين الملل

چین خواستار اقدامات قوی تر درمورد چالش آب و هوا شد


رییس جمهوری چین در بیانیه ای مکتوب به اجلاس اب و هوایی گلاسکو (COP 26) خواستار اتخاذ اقدامات قوی تر برای مقابله مشترک با چالش ناشی از تغییرات آب و هوایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از شینهوا، شی در این بیانیه از همه طرف ها خواست اقدامات قوی تر برای مقابله مشترک با چالش ناشی از تعییرات آب و هوا اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی به طور فزاینده ای مشهود شده و ضرورت فزاینده ای را برای اقدام جهانی ایجاد می کند، بر پایبندی به چندجانبه گرایی، اقدام عملی و تسریع در تحول سبز تاکید کرد.

شی جین پینگ با تاکید بر اهمیت کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا و توافق پاریس گفت: هنگامی که صحبت از چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوایی می شود، چندجانبه گرایی نسخه درستی است.

او گفت: کشور های توسعه یافته نه تنها باید خودشان کار های بیشتری انجام دهند، بلکه باید به کشور های در حال توسعه کمک کنند تا بهتر عمل کنند.

در مورد گذار سبز، شی خاطرنشان کرد که کشور ها باید نوآوری های خود را در علم و فناوری، ارتقاء بخش های انرژی و منابع و همچنین ساختار صنعتی و الگوی مصرف ارتقا دهند.

وی با اشاره به هدف چین برای رسیدن به اوج انتشار دی اکسید کربن قبل از سال 2030 و دستیابی به کربن صفر قبل از سال 2060، گفت که چین همچنان حفظ مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین خواستار اقدامات قوی تر درمورد چالش آب و هوا شد

چین خواستار اقدامات قوی تر درمورد چالش آب و هوا شد