مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 10:302021-11-01اقتصادي

تشکیل تیم تخصصی برای مقابله با فرونشست در صنعت برق


مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: باتوجه به اینکه میزان فرونشست زمین در ایران عدد بالایی دارد، لازم است تجهیزات و دکل های صنعت برق مقاوم سازی شوند که در این راستا یک تیم تخصصی نیز تشکیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هاجر شرع اصفهانی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت فرونشست زمین در کشور و لزوم مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت برداشت های شدید از آبخوان ها، میزان فرونشست در ایران چندین برابر میزان مجاز جهانی است و نتیجه این مساله این است که ما آثار فرونشست را روی سطح زمین مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه این مساله دلایل متعددی دارد اما مهم ترین آن بحث برداشت از آب های زیرزمینی است، گفت: در حال حاضر باتوجه به اینکه شرایط تامین آب برای آبخوان ها وجود ندارد و راهکارهای جهانی نیز برای ما چاره ساز نیست، قطعا باید به سمت روش های مقاوم سازی سازه ها همچون سازه های صنعت برق پیش برویم.

مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه اگر یکی از پست ها و دکل ها دچار آسیب شوند، باعث خسارت شدید شبکه انتقال نیرو می شود، گفت: در این زمینه مهم ترین کاری که می توان انجام داد، مانیتور کردن و شناخت وضعیت موجود است، همه جا گفته می شود که فرونشست اتفاق می افت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل تیم تخصصی برای مقابله با فرونشست در صنعت برق

تشکیل تیم تخصصی برای مقابله با فرونشست در صنعت برق