مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 09:002021-11-01اقتصادي

خراسان جنوبی بی بهره از موزه های دولتی


خراسان جنوبی با اینکه اکنون 18 باب موزه مختلف دارد اما تاکنون دراین استان موزه دولتی ایجاد نشده و جای این گونه موزه ها در خراسان جنوبی خالی ست.

- علی شریعتی منش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: این استان نیازمند راه اندازی موزه های تخصصی بیشتری است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی اکنون دارای 18 موزه متعلق به میراث فرهنگی و بخش خصوصی است افزود: این موزه ها در شهرستان های بیرجند، قاینات، فردوس، سرایان، طبس، بشرویه و نهبندان قرار دارند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موزه های عروسک، منسوجات و لباس های سنتی، ورزش، فسیل، وقف، میراث زمین در طبس و مردم شناسی بشرویه از جمله موزه های خصوصی در استان است، ادامه داد:  اما جایگاه موزه های دولتی نظیر کشاورزی، پزشکی، صنعت، عشایر، روستا، مدرسه، علوم، نفت، پست و موزه آب و غیره خالی ست.

شریعتی منش افزود: بنای ارگ بهارستان بیرجند از سوی شرکت آب منطقه ای استان به منظور ایجاد موزه آب تملک شده و مطالعات آن نیز توسط مشاوره این شرکت پایان یافته است .

وی اضافه کرد: پیشینه کشاورزی، پزشکی و صنعت و همچنین بافت های روستایی بکر و منحصر به فرد، خراسان جنوبی را مستعد ایجاد چنین موزه هایی کرده که البته تاکنون محقق نشده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی بی بهره از موزه های دولتی

خراسان جنوبی بی بهره از موزه های دولتی