مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 08:452021-11-01اقتصادي

تا 9 سال دیگر آبخوان دشت اصفهان-برخوار تخلیه می شود


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تخلیه کامل آبخوان را به منزله تخلیه زندگی در دشت اصفهان-برخوار دانست و گفت: در صورت عدم تغذیه آبخوان دشت اصفهان-برخوار، - زمان تخلیه کامل این آبخوان بین سال های 1409 تا 1416 خواهد بود.

بهرام نادی در گفت وگو با ایسنا درباره پدیده فرونشست در حوضه آبریز زاینده رود با اشاره به حفر 3600 حلقه چاه ثبت شده در محدوده شهری اصفهان و تداوم تخلیه آب در دشت اصفهان برخوار، اظهار کرد: تغذیه نامناسب آبخوان به سبب عدم جریان مداوم زاینده رود از سال 1379، عدم تخصیص 176 میلیون متر مکعب حقابه سالانه تالاب گاوخونی و کاهش میزان بارندگی، انتقال سالانه 80 تا 90 میلیون متر مکعب آب زاینده رود به خارج دشت به میزان تقریبی 2 میلیارد مترمکعب بدون انجام الزامات ورودی آب به زاینده رود همچون تونل سوم کوهرنگ و .

موجب افت سطح آب های زیرزمینی و در نتیجه سبب بروز مشکلات عدیده ای از جمله تخریب محیط زیست، آسیب به کشاورزی، تولید، تامین آب آشامیدنی، نشست گسترده و تهدید تداوم زندگی در دشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بافت خاک دشت اصفهان که بیشتر شامل سه لایه ریزدانه فوقانی، درشت دانه میانی و ریز دانه زیرین است، گفت: برداشت آب توسط چاه های عمیق و از ریزدانه زیرین انجام می شود، درحالیکه فرونشست به صورت تدریجی و مداوم در حال وقوع است و به همین س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا 9 سال دیگر آبخوان دشت اصفهان-برخوار تخلیه می شود

تا 9 سال دیگر آبخوان دشت اصفهان-برخوار تخلیه می شود