مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-01اقتصادي

بیشتر مناطق آزاد کشور تراز تجاری مثبت دارند


صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بیشتر مناطق آزاد کشور تراز تجاری مثبت دارند و باید از این ظرفیت در جهت توسعه کشور استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید محمد صبح دوشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه منطقه آزاد ارس یکی از مناطق رو به رشد و قابل توسعه است، تأکید کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که کل استان از مزایای این منطقه بهره مند شود.

محمد با اشاره به اینکه عدم درک صحیح نسبت به مناطق آزاد، مهم ترین مشکل این حوزه است، افزود: مطالبی که درخصوص واردات و قاچاق در مناطق آزاد مطرح می شود، مطالبی سطحی و بی اساس است.

وی ادامه داد: بیشترین کنترل های گمرکی در مناطق آزاد اتفاق می افتد و بیشتر مناطق آزاد ما تراز تجاری مثبت دارند و اتفاقاً در شرایط فعلی کشور مناطق آزاد می توانند در حمایت از صنایع نوپا و نیازمند حمایت اثرگذار باشند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین از تصمیمات نادرست در این حوزه انتقاد کرد و گفت: نوع نگاه به مناطق آزاد و عدم توجه به قانون موجب ایجاد موانعی برای فعالیت های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در این مناطق شده است.

وی تصریح کرد: مقدمات لازم برای جهش مناطق آزاد را فراهم کرده ایم و امیدواریم با کمک مسئولان استانی بتوانیم در توسعه این مناطق و خدمت به مردم اثرگذار باشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر مناطق آزاد کشور تراز تجاری مثبت دارند

بیشتر مناطق آزاد کشور تراز تجاری مثبت دارند