مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 07:252021-11-01پزشكي

درمان بیماری های عصبی با باریجه


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: باریجه در در درمان صرع، بواسیر، بیماری های عصبی و ضعف معده و کبد و طحال مؤثر است.

- حسین راغ آرا گفت: باریجه گیاهی چندساله و متعلق به خانواده چتریان است که دارای برگ هایی بریده به رنگ سبز مایل به خاکستری و پوشیده از کرک است؛ طبیعت این گیاه بسیار گرم و خشک است و از آن به عنوان محرّک، ضدعفونی کننده و داروی سینه و برای درمان آسم و برونشیت استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شیره این گیاه در تقویت رحم نیز تأثیرگذار است، افزود: این گیاه ملیّن و ضد نفخ است و کاربرد آن در موارد تنگی نفس و سرفه کهنه و نرم کردن سینه اثرات مفیدی دارد، در درمان صرع، بواسیر، بیماری های عصبی و ضعف معده و کبد و طحال مؤثر است و عصاره این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضد قارچی و ضد تشنج است.

راغ آرا با بیان اینکه نوشیدن مخلوط آن با آب برای رفع سوزش مجرای ادرار و بواسیر بسیار مفید است، تصریح کرد: ضماد روغن زنبق مخلوط با باریجه برای تسکین درد پهلو و کمر و تحلیل دمل ها مفید است؛ باریجه برای اشخاص گرم مزاج مضر است و در صورت لزوم باید به همراه روغن بنفشه و کافور مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری های عصبی با باریجه

درمان بیماری های عصبی با باریجه