مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 07:052021-11-01پزشكي

فرزندم، از اندامت خجالت نکش!/چگونه از توجه افراطی به ظاهر بدن کودکان دوری کنیم؟


یکی از سوغات های دنیای امروز ، توجه افراطی به اندام ظاهری است، برخی خانواده های ایرانی هم برای اینکه از قافله اندام زیبا عقب نمانند، بچه هایشان را از همان کودکی به سمت رژیم سوق می دهند، - ها و انیمیشن هایشان تبلیغات گسترده ای می کند و از این طریق سود زیاد مالی نیز در زمینه پوشاک ، دارو تا عمل های جراحی روی دست کشورهای در حال توسعه گذاشته است.

ایران نیز از این امر مستثنی نبوده و مردم سالانه مبالغ هنگفتی را خرج عمل های زیبایی برای بخش های مختلف بدنشان می کنند.

  اما این نارضایتی از اندام ظاهری در مردان و زنان خلاصه نمی شود، خیلی از والدین این تفکرات را به فرزندانشان نیز تسری می دهند، درست است که داشتن بدن سالم و ذهن سالم در یک جسم سالم است که می بایست با مواد غذایی درست تغذیه شود اما خیلی ها به طور افراطی به دنبال مدگرایی و لاغری هستند.

امروزه می بینیم که خانواده های زیادی بچه هایشان را از دوران کودکی وارد رژیم درمانی می کنند تا نکند در آینده بچه ها چاق شوند، درحالیکه این تفکر غلطی است و عواقب زیادی از جمله نارضایتی بچه ها از کودکی نسبت به اندامشان و همینطور نرسیدن مواد مغذی به بدن آنها را دارد.

  خیلی از ما ممکن است در زندگی این حس را تجربه کرده باشیم که از بدنمان خجالت بکشیم ، اینکه چرا من این  اندازه لاغرم یا چرا چاقم؟ چرا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزندم، از اندامت خجالت نکش!/چگونه از توجه افراطی به ظاهر بدن کودکان دوری کنیم؟

فرزندم، از اندامت خجالت نکش!/چگونه از توجه افراطی به ظاهر بدن کودکان دوری کنیم؟