مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 01:052021-10-31سياسي

ماجرای قتل یک دانشجوی ممتاز دانشگاه


دانشگاه صنعتی آریامهر جزو معدود دانشگاه های کشور بود که بعد از به قتل رسیدن هولناک یکی از فارغ التحصیلان معروف و نخبه اش، نامش را در دوره حکومت سیاسی جدید، - به نام او تغییر داد و اجازه نداد نام این دانشجوی مظلوم در تاریخ سیاسی و مبارزاتی این دانشگاه گم شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 10 آبان ماه پنجاه و ششمین سالروز تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر در سال 1344 است همان دانشگاهی که پس از انقلاب اسلامی ایران به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد.

رحمان افراخته مشهور به وحید افراخته، جوان 25 ساله ای که مسؤول بخش مارکسیست سازمان مجاهدین خلق – سازمان منافقین – بود.

او به دلیل اختلافات داخلی سازمان، سید مجید شریف واقفی دیگر رهبر سازمان مجاهدین خلق را که گرایش های اسلامی داشت و درصدد ایجاد شاخه اسلامی سازمان بود در تاریخ 15 اردیبهشت 1354 به طرز فجیعی به قتل رساند و برای رد گم کردن، جسدش را آتش زد و در محل دفن زباله ها در حاشیه شهر انداخت اما بعد از دستگیری به همراه محسن سید خاموشی، همدست سازمانی اش، جسد سید مجید شریف از سوی ساواک شناسایی و به پزشکی قانونی منتقل شد.

این واقعه باعث شد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نام دانشگاه آریامهر به دانشگاه صنعتی شریف تغییر کند و نام چند خیابان در شهرهای اصفهان، سمنان و نطنز به نام شریف واقفی، نامگذاری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قتل یک دانشجوی ممتاز دانشگاه

ماجرای قتل یک دانشجوی ممتاز دانشگاه