مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 21:002021-10-31سياسي

تخصیص یک میلیارد مترمکعبی آب به لرستان قانع کننده نیست


نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جدید تخصیص آب لرستان همان یک میلیارد مترمکعب در نظر گرفته شده که ما به این مقدار قانع نیستیم.

- مهرداد ویسکرمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحث آب مهم ترین چالش و مطالبه مردم استان است، ما نیز از ابتدا که وارد مجلس شورای اسلامی شدیم این موضوع را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: ما هم در حیطه تخصیص آب و هم در حیطه سدسازی دچار مشکل هستیم و به لرستان در این زمینه ظلم تاریخی تاریخی شده است.

ویسکرمی با اشاره به این که ما در هر دو مسئله حرف داریم، عنوان کرد: در بحث سدسازی استان الان کل ظرفیت استان 200 میلیون متر مکعب است که در حوزه انتخابیه ما فقط سد ایوشان است که حدود 50 میلیون مترمکعب است که در سال جاری کلاً 30 میلیون متر مکعب آب پشت سد جمع شده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بحث دیگر ما تخصیص آب است، بیان کرد: ساخته شدن یک سد در یک منطقه به این معنی نیست که لزوماً مردم آن منطقه از آب سد بهره مند شوند، بلکه باید آبی که جمع شود سهم آن منطقه از قبل مشخص شود، اگر سد برق آبی باشد بحث دیگری است و اگر قرار است از سد برداشت شود مدل ساخت سد باید طوری باشد که برای منطقه قابل برداشت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص یک میلیارد مترمکعبی آب به لرستان قانع کننده نیست

تخصیص یک میلیارد مترمکعبی آب به لرستان قانع کننده نیست