مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 11:002021-10-31سياسي

چالش های نوجوانی و راهکارهای مقابله با آن


یک جامعه شناس با تاکید بر اینکه کار کردن و کسب حرفه برای نوجوان بسیار مفید است، گفت: اگر فرد در سن نوجوانی در کنار تحصیل چند حرفه را نیز بیاموزد، - در آینده تک بعدی نخواهد شد و می تواند در زندگی آینده خود موفق تر عمل کند، کسب مهارت توسط نوجوان باعث تقویت اعتماد به نفس در او می شود.

مهشید سلیمانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه گذر از کودکی و ورود به نوجوانی در زندگی هر فرد یک مرحله بحرانی محسوب می شود، اظهار کرد: فرد در این مرحله در حال رهایی از کودکی و حرکت به سمت بزرگسالی است و در این فرآیند به لحاظ ویژگی های شخصیتی، روانشناختی و اجتماعی نوجوان تغییرات بسیاری را تجربه می کند.

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه فرد در سن نوجوانی بسیار آرمان گرا است، افزود: بنابراین باید خانواده و جامعه نیازهای نوجوان را بشناسد، نوجوان در این مرحله از زندگی اهداف آرمانی و رویایی برای خود ترسیم می کند و خانواده نباید این اهداف و آرزوها را سرکوب کند.

وی استقلال طلبی را از دیگر شاخصه های یک نوجوان عنوان کرد و گفت: این حس موجب می شود نوجوان تا حدودی از جمع های خانوادگی و فامیلی فاصله بگیرد، گاهی والدین نسبت به این عدم تمایل نوجوان برای حضور در مهمانی های خانوادگی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های نوجوانی و راهکارهای مقابله با آن

چالش های نوجوانی و راهکارهای مقابله با آن