مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 09:402021-10-31پزشكي

از هر 10 زن یک نفر سرطان پستان دارد


از هر 10 زن یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می شود.

- ، حمیدرضا دهقان منشادی درباره سرطان پستان در زنان اظهار داشت: سرطان پستان در زنان جزو شایع ترین سرطان ها در این قشر از جامعه محسوب می شود و بعد از سرطان ریه در هر دو جنس زن و مرد، سرطان پستان دومین سرطان شایع در زنان محسوب می شود.

وی افزود: از هر 10 زن احتمالاً یکی در طول زندگی خود گرفتار سرطان پستان می شود این در حالی است که افزایش آگاهی زنان در مورد این بیماری در پیشگیری و درمان به موقع آن بسیار حائز اهمیت است.

این متخصص رادیوانکولوژی با اشاره به اینکه زنان باید از 20 سالگی هر ماه یکبار پستان های خود را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت مشاهده توده مشکوک و غیرعادی بلافاصله به پزشک مراجعه کنند، گفت: همچنین همه زنان بعد از 40 سالگی باید حداقل یک بار در سال ماموگرافی پایه انجام دهند و این موضوع هر سه سال یک بار تکرار شود و اگر موارد مشکوک وجود داشت همزمان سونوگرافی و ماموگرافی با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

دهقان با تاکید بر اینکه افرادی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان پستان دارند باید نسبت به این بیماری در خود بیشتر حساس باشند و غربالگری ها را به موقع انجام دهند، گفت: با روش های نوین درمانی، 90 درصد بیمارانی که بیماری سرطان پستان آنها در مراحل اولیه تشخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر 10 زن یک نفر سرطان پستان دارد

از هر 10 زن یک نفر سرطان پستان دارد