مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 09:352021-10-31اقتصادي

توجیه مونتاژ به اسم تولید، مانع واردات تجهیزات فناوری


یک کارشناس تجهیزات فناوری اطلاعات با انتقاد از ممانعت های واردات تجهیزات گفت که برخی به بهانه تولید، جلوی واردات را می گیرند، ارزان ترین قطعات منفصله را برای مونتاژ انتخاب می کنند که به دلیل کیفیت نازل قطعات، - جنس مناسبی تولید نمی شود و مشتری محصول را نمی خرد.

مسعود شکرانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات، برخی مسوولان دولتی متوجه تفاوت واردات تجهیزات فناوری با دیگر واردات نیستند، اظهار کرد: برای هر وارداتی، بعد از ثبت و سفارش می توانید به واردات کالا اقدام کنید، اما در حوزه فناوری اطلاعات لازم است کاربران هدف را تعیین کرده و متناسب با آن ثبت سفارش کنید و هزینه کالا باید از کاربر دریافت شود و فرآیند رساندن پول به فروشنده هم زمان زیادی می گیرد.

وی ادامه داد: دیگر اینکه به دلیل تحریم ها، نباید مکاتبه ای از طرف ایران صورت بگیرد و بعد که جنس خریداری می شود، باید بتوانید مباحث مربوط به پشتیبانی های لازم را از فروشنده دریافت کنید.

برخی از کسانی که در دولت قوانین را وضع می کنند، به خصوص در وزارت صمت و بانک مرکزی، به این موارد توجه نمی کنند.

او با بیان اینکه مشکل دیگر این است که یک سری از افراد، از خلاءهای قانونی در کشور استفاده می کنند، افزود: اکنون هم موضوع تولید مطرح شده و باب دیگری برای آنها باز کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجیه مونتاژ به اسم تولید، مانع واردات تجهیزات فناوری

توجیه مونتاژ به اسم تولید، مانع واردات تجهیزات فناوری