مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-31اقتصادي

سرمازدگی و کمبود آب منجر به کاهش تولید گردوی خوانسار شد


مدیر جهاد کشاورزی خوانسار با اشاره به کاهش تولید گردوی خوانسار ناشی از سرمازدگی و کمبود آب، گفت: امسال از سطح 400 هکتار باغ های بارور 600 تن محصول گردو برداشت شد.

- اظهار داشت: در شهرستان خوانسار از دو هزار و 150 هکتار زیر کشت باغات 700 هکتار آن زیر کشت درختان گردو است که تنها 400 هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت گردو از هر هکتار یک تن و 800 کیلوگرم است، افزود: بیشترین ارقام کشت گردو در خوانسار سنتی و محلی شامل نوک کلاغی، سوزنی و پوست کاغذی است.

برداشت 600 تن گردو در خوانسار مدیر جهاد کشاورزی خوانسار گفت: هر چند سرمازدگی و خشکسالی منجر به کاهش تولید محصول شد، اما امسال از سطح 400 هکتار باغ های بارور خوانسار 600 تن محصول گردو برداشت شد.

تولید 40 درصدی سهم گردوی استان اصفهان در خوانسار وی با اشاره به اینکه خوانسار از قطب های تولید گردو است، می افزاید: 40 درصد سهم گردوی استان اصفهان در خوانسار تولید می شود.

مجیدی با اشاره به اصلاح نژاد درختان گردو به منظور تولید محصول با کیفیت، گفت: در سال 1400 طرح سرشاخه کاری گردو بر روی 1100 اصل درخت گردوی نامرغوب و غیر بارور شهر خوانسار با ارقام جدید چنله و فرنول انجام شد.

طرح مبارزه با کرم خراط گردو در 200 هکتار از باغات گردو مجیدی با اشاره به اینکه خسارت درختان گردو ناشی از حمله کرم خراط، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی و کمبود آب منجر به کاهش تولید گردوی خوانسار شد

سرمازدگی و کمبود آب منجر به کاهش تولید گردوی خوانسار شد