مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-31فرهنگي

کتاب «فارابی و بنیان گذاری فلسفه سیاسی اسلامی» ترجمه و منتشر شد


کتاب «فارابی و بنیان گذاری فلسفه سیاسی اسلامی» نوشته محسن مهدی، فیلسوف پرآوازه عراقی ـ ایرانی با ترجمه محمداحسان مصحفی به همت انتشارات حکمت منتشر شد.

- ، محسن مهدی، فیلسوف پرآوازه عراقی ـ ایرانی، نقش بسیار ارزنده ای در شناساندن اندیشه سیاسی فیلسوفان مسلمان در عصر حاضر ایفا کرده او نویسنده کتاب فارابی و بنیان گذاری فلسفه سیاسی اسلامی ، شاهکار او در فلسفه سیاسی اسلامی است و در این اثر به بررسی نقش فارابی در بنیانگذاری اندیشه سیاسی اسلام می پردازد.

محسن مهدی که یکی از اندیشمندان حوزه اندیشه اسلامی به شمار می رود، بر اساس مطالعات و تحقیقات 40 ساله خود به بررسی آرای این فیلسوف اسلامی پرداخته است.

وی در این کتاب گزارشی کاملاً جدید از تعلیمات فارابی در خصوص دین و سیاست ارائه می دهد.

گزارش او برآمده از درکی ژرف و نگرشی فلسفی و مبتنی بر ده ها سال تحقیقات دانشگاهی و بازیابی متون و نیز مبتنی بر کشف دوباره این قلمرو و تمرکز بر فلسفه سیاسی سده های میانی در سنت اسلامی است.

وی در این کتاب نشان می دهد که فارابی با بهره جستن از سنت یونانیِ فلسفه سیاسیِ بازمانده از افلاطون و ارسطو و جای دادن این سنت در بستر فکری و اجتماعی اسلامی، چگونه فلسفه سیاسی اسلامی را بنیان گذاشت و اساساً چگونه خط سیر اندیشه سیاسی در اجتماع مسلمانان را دگرگون کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «فارابی و بنیان گذاری فلسفه سیاسی اسلامی» ترجمه و منتشر شد

کتاب «فارابی و بنیان گذاری فلسفه سیاسی اسلامی» ترجمه و منتشر شد