مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:502021-10-31حوادث

کشف 277 شی تاریخی در کرمانشاه


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف 277 قلم شی تاریخی اصل و بدل از قاچاقچیان و حفاران آثار تاریخی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

- ابوالقاسم ایمان پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در شش ماه گذشته با وجود همه کاستی ها همه توان و ظرفیت خود را برای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان به کار بسته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص عملکرد این واحد در این مدت، افزود: در این بازه زمانی جلوگیری از 9 مورد خرید و فروش اموال تاریخی، کشف و ضبط چهار دستگاه فلزیاب و شناسایی 12 مورد حفاری غیر مجاز انجام شده که عاملین آن برای اقدام قضایی معرفی شده اند.

وی در خصوص تجاوز به حریم آثار تاریخی نیز گفت: برخورد با 13 مورد تصرف غیرمجاز و 34 مورد ساخت و ساز مغایر با ضوابط میراث فرهنگی از دیگر اقدامات این یگان بوده است.

ایمان پور گفت: برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی در این مدت از 14 مورد مرمت غیرمجاز و 13 مورد ایجاد خسارت به آثار ممانعت به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال 277 مورد اشیا تاریخی از قاچاقچیان و حفاران آثار تاریخی کشف شده که 154 مورد آن اشیای اصل و 123 مورد بدل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 277 شی تاریخی در کرمانشاه

کشف 277 شی تاریخی در کرمانشاه