مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 06:402021-10-31اقتصادي

خواهرخواندگی؛ فرصتی برای تقارن سازی با بنادر محدوده دریای خزر


مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به خواهرخواندگی بنادر گیلان با بنادر روسیه گفت: با استفاده از این ظرفیت ها باید خودمان را برای توسعه روابط، - ایسنا/گیلان مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به خواهرخواندگی بنادر گیلان با بنادر روسیه گفت: با استفاده از این ظرفیت ها باید خودمان را برای توسعه روابط، تجهیز بنادر همچنین تقارن سازی با بنادر محدوده دریای خزر آماده کنیم.

حمیدرضا آبایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از 60 درصد تجارت دریایی ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه است و از این رو توسعه روابط دریایی با توجه به قوانین سازمان جهانی دریانوردی و اعلام خواهرخواندگی بین بنادر ایران و روسیه در راستای افزایش تجارت دو کشور ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که در تفاهم نامه های خواهرخواندگی دیده می شود ایجاد زمینه هایی برای بازدید میدانی از ظرفیت های موجود بنادر از سوی دو طرف است، افزود: یعنی در تفاهم نامه های مشترک، دولت ها از جمله ایران و روسیه توافق می کنند مراودات تجاری داشته باشند، سطح مراودات افزایش پیدا می کند و حجم مبادلات را بتوانند افزایش دهند.

آبایی تصریح کرد: در مبادلات تجاری یکی از کارهای مهم استفاده از ظرفیت بنادر است که با استفاده از تفاهم نامه های خواهرخواندگی که بین بنادر اتفاق م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواهرخواندگی؛ فرصتی برای تقارن سازی با بنادر محدوده دریای خزر

خواهرخواندگی؛ فرصتی برای تقارن سازی با بنادر محدوده دریای خزر