مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 06:252021-10-31اقتصادي

آغاز رهاسازی بچه ماهی آزاد دریای خزر در مازندران


مدیر کل شیلات مازندران از آغاز رها سازی بچه ماهی آزاد دریای خزر همزمان با صید مولدین این گونه ارزشمند در رودخانه های شاخص شیلاتی خبر داد.

- حسن اسحاقی از آغاز رها سازی بچه ماهی آزاد دریای خزر همزمان با صید مولدین این گونه ارزشمند در رودخانه های شاخص شیلاتی خبر داد و گفت: همه ساله همزمان با صید مولدین ماهی آزاد از رودخانه های مناسب در غرب استان مازندران و افزایش دبی آب رودخانه ها و همچنین تعدیل دمای آب، رها سازی بچه ماهی آزاد در مناطق بالادست و همچنین مصب رودخانه ها آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در سالجاری نیز با توجه به برنامه زمان بندی، رهاسازی بچه ماهی آزاد یکساله با وزن متوسط 35 گرم آغاز و پیش بینی می شود تا پایان دوره رها سازی مطابق برنامه انجام گیرد.

اسحاقی در ادامه افزود: رهاسازی بچه ماهی با نظارت و پایش شرایط کمی و کیفی شرایط فیزیکوشیمیایی رودخانه های شاخص شیلاتی توسط کارشناسان مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور صورت می گیرد.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهی آزاد دریای خزر نقش بسزایی در حفظ و احیای ذخایر این گونه ارزشمند خواهد داشت و انتظار می رود بچه ماهیان رها سازی شده با شرایط مذکور با شانس ماندگاری بالا در دوره سه تا پنج سال آینده به صورت صید مولد در اختیار مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رهاسازی بچه ماهی آزاد دریای خزر در مازندران

آغاز رهاسازی بچه ماهی آزاد دریای خزر در مازندران