مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 05:552021-10-31اجتماعي

تک درنای سیبری در معرض خطر بحرانی انقراض است


رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران از درنای امید به عنوان گونه شاخص یاد کرد و گفت: این گونه در خطر بحرانی انقراض قرار دارد.

- با اشاره به کوچ تنها درنای سپید سیبری به تالاب ازباران در استان اظهار داشت: درنای سیبری از گونه های با مهاجرت منظم به شمار می رود و همه ساله در هفته اول آبان وارد مجموعه تالابی فریدونکنار و سرخ رود می شود و چهار ماه در تالاب های استان زیست و زمستان گذرانی می کند.

وی با بیان اینکه درنا از بخش غربی سیبری به استان مهاجرت می کند، افزود: 1 4 سال پیش یک جفت درنا به استان سفر می کردند و درنا 14 سال پیش جفت خود را از دست داده و طی این سال ها به تنهایی به سفر و مهاجرت خود ادامه می دهد.

وی با اظهار اینکه درنا سمبل زیبایی و طول عمر به شمار می رود، گفت: درنا می تواند تا 70 سال عمر کند و امید داریم درنای امید سال های سال مهاجرت خود را به تالاب های استان ادامه دهد.

ربیعی گفت: جمعیت غربی درنا بیش از 50 ساله در معرض انقراض قرار گرفته است و سن بلوغ و طول عمر آن طولانی است و شرایط زادآوری و جوجه ریزی آن تاحدودی پیچیده به شمار می رود و سبب شده تا نرخ بقا و تولید مثل خوبی نداشته باشد و از این رو زیستگاه های خاصی را برای مهاجرت انتخاب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تک درنای سیبری در معرض خطر بحرانی انقراض است

تک درنای سیبری در معرض خطر بحرانی انقراض است