مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 05:502021-10-31بين الملل

هشدار چین به مقامات لیتوانی و اروپایی پیرامون تایوان


چین به مقامات لیتوانی و اروپایی هشدار داد روابط خود را به خاطر تصمیمات تایوان و این کشور حوزه بالتیک برای افتتاح دفاتر نمایندگی متقابل، مختل نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در اوت سال جاری میلادی پس از آنکه تایوان اعلام کرد دفترش در ویلنیوس موسوم به دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی خواهد بود، چین درخواست کرد که لیتوانی سفیر خود در پکن را خارج کند و اظهار داشت که پکن سفیر خود در ویلنیوس را فرا می خواند.

دیگر دفاتر تایوان در اروپا و آمریکا از نام شهر تایپه استفاده می کنند و به نوعی از اشاره به نام این جزیره که چین ادعای مالکیت بر آن را دارد، اجتناب می کنند.

لیتوانی اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که قصد دارد یک دفتر نمایندگی در تایوان افتتاح کند؛ تصمیمی که خشم پکن را برانگیخت.

وانگ ونبین، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای گفت: پکن قاطعانه مخالف ارتباطات رسمی میان کشورهایی که روابط دیپلماتیک با چین دارند و مقامات در تایوان است.

وی افزود: ما از دولت لیتوانی می خواهیم تا از تعهدات سیاسی رسمی که هنگام برقراری روابط دیپلماتیک با چین داده شده است، پیروی کند و تصمیمات اشتباه غیرقابل بازگشت اتخاذ نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار چین به مقامات لیتوانی و اروپایی پیرامون تایوان

هشدار چین به مقامات لیتوانی و اروپایی پیرامون تایوان