مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-31اقتصادي

صادرات 500 هزار تن کالا به ارزش 157 میلیون دلار از مازندران


ناظر گمرکات مازندران با اشاره به 10 قلم کالای صادراتی استان گفت: در سال جاری بیش از 500 هزار تن کالا به ارزش 157 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

- ، علی یوسفی منش صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران حجم مبادلات را طی سال جاری در استان بیش از دو میلیون تن کالا ذکر کرد و گفت: از این میزان 514 هزار تن مربوط به صادرات و یک میلیون و 502 هزار تن کالای وارداتی بوده است.

وی روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق و افغانستان را پنج مقصد مهم صادراتی بیان کرد و گفت: بیشترین میزان کالا به مقدار 152 هزار تن از روسیه و هفت هزار تن کالا نیز به افغانستان صادر شده است.

وی با عنوان اینکه سیمان، مواد معدنی، نفت سفید، نفت خام، چوب، مواد پلاستیکی و غیره از جمله اقلام صادراتی را تشکیل می دهد، ارزش کالاهای وارداتی را بیش از 652 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان، ترکمنستان از جمله کشورهای مبدا واردات بوده است.

یوسفی منش رشد تجارت خارجی را در سال جاری 31 درصد ذکر کرد و گفت: حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد و از نظر ارزش 43 درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به کاهش چهار درصدی آمار واردات گفت: از نظر ارزشی شاهد 28 درصدی کالاهای وارداتی بودیم و نهاده های دامی و اقلام مصرفی از جمله کالاهای وارداتی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 500 هزار تن کالا به ارزش 157 میلیون دلار از مازندران

صادرات 500 هزار تن کالا به ارزش 157 میلیون دلار از مازندران